6.3 - Rum och utmaningar
6.3.2 - Trösklar och rum
För att klara bestigningar av Olympos måste du ta dig förbi 3 tröskel/trösklar och besegra en boss.
Varje nivå består av 7 rum.
Du börjar i första rummet i tröskel 1.
Varje rum har sin egen utmaning med olika svårighetsgrader:
- Lätt: En slumpvald förmåga krävs för att klara
- Måttlig: Två slumpvalda förmågor krävs för att klara
- Svårt: Tre slumpvalda färdigheter krävs för att klara
Ju svårare utmaning, desto bättre belöning.
6.3.3 - Klara utmaningar
För att klara utmaningar måste du samla på dig de nödvändiga förmågorna med gudomliga kort eller boosters.
Du kan välja upp till 3 och hur många boosters du vill.
Sannolikheten för att du ska lyckas med de valda korten visas i procent.
Du måste inte ha 100 % för att klara en utmaning, men allt under det betyder att det finns en viss risk att misslyckas.
6.3.4 - Gudomliga korts energi
I Bestigningen av Olympos har varje gudomligt kort en energimätare.
När du har använt ett kort för att klara en utmaning förlorar det 1 energipoäng.
Utmaningar går inte att klara med kort som har slut på energi.
Korten återfår energi via bonusar i slutet av utmaningarna.