Uppfödarhandboken

6.3 - Rum och utmaningar

6.3.2 - Trösklar och rum

För att klara bestigningar av Olympos måste du ta dig förbi 3 tröskel/trösklar och besegra en boss.

Varje nivå består av 7 rum.

Du börjar i första rummet i tröskel 1.

Varje rum har sin egen utmaning med olika svårighetsgrader:

  • difficulty1Lätt: En slumpvald förmåga krävs för att klara
  • difficulty2Måttlig: Två slumpvalda förmågor krävs för att klara
  • difficulty3Svårt: Tre slumpvalda färdigheter krävs för att klara

Ju svårare utmaning, desto bättre belöning.

6.3.3 - Klara utmaningar

För att klara utmaningar måste du samla på dig de nödvändiga förmågorna med gudomliga kort eller boosters.

Du kan välja upp till 3 och hur många boosters du vill.

Sannolikheten för att du ska lyckas med de valda korten visas i procent.

Du måste inte ha 100 % för att klara en utmaning, men allt under det betyder att det finns en viss risk att misslyckas.

6.3.4 - Gudomliga korts energi

I Bestigningen av Olympos har varje gudomligt kort en energimätare.

När du har använt ett kort för att klara en utmaning förlorar det 1 energipoäng.

Utmaningar går inte att klara med kort som har slut på energi.

Korten återfår energi via bonusar i slutet av utmaningarna.